Krapolov na Gajševskem jezeru

Kar nekaj časa je minilo od mojega zadnjega prispevka o ribolovu na akumulaciji Gajševci. Od takrat so se okrog jezera zgodile tudi nekatere spremembe. Tu mislim zlasti na sprehajalno pot okoli jezera, ki jo je zgradila Občina Križevci pri Ljutomeru. Trenutno je končana 1. faza trase, ki poteka po vsej obali, kjer je dovoljen ribolov. Nadaljevanje gradnje (če bo do nje prišlo) ne bo več vplivalo na ribolov, saj večina trase poteka tam, kjer ribolov ni dovoljen. Lansko pomlad pogled na obalo jezera res ni bil prijeten. Tudi za kraparje so to bili težki časi, kampiranje je bilo oteženo, kljub vsemu smo se le nekako znašli. Na tem mestu moram pohvaliti občino Križevci in njenega župana, da so ob gradnji upoštevali RD in ribiče. Ob severni strani, kjer je dovoljen nočni ribolov krapa po načelu ujemi in spusti, so zgradili 14 razširitev za šotore, kljub temu, da v prvotnem načrtu niso bila predvidena.

Kar se tiče krapolova se od mojega zadnjega prispevka ni veliko spremenilo. Opažam le, da so bili nekateri prostori ob jezeru pogosteje zasedeni, več pa je tudi mladih kraparjev, kar me zelo veseli. Še vedno so pogosti kraparji, ki bi lovili le ribe težje od 20 kg. To je verjetno po vzoru nekaterih komercialnih revirjev v širši okolici, toda poudariti moram, da Gajševci niso komercialna voda. V njej je velikih krapov precej manj kot v omenjenih komercialnih vodah in potrebno je vložiti več truda, znanja, na koncu pa imeti tudi obilo sreče, da bi bili uspešni. Če apetiti ribiča niso preveliki, se da ob tem jezeru zelo dobro loviti. Z bralci želim deliti svoje izkušnje z lanske kraparske sezone na »moji« priljubljeni vodi. Kljub pomanjkanju časa sem le našel nekaj prostih trenutkov za kratke kampanje. Že vnaprej naj vam zaupam, da sem z njimi presegel vsa moja pričakovanja.

Obiščite revir tudi vi! V akumulaciji prebivajo amurji, kleni, krapi, ostriži, smuči, somi, ščuke in ribji drobiž. Kliknite tukaj in si ga oglejte!

Pomlad

Za spomladanski začetek sem si izbral obdobje med 17. in 19. aprilom. Ribolova sem se lotil v plitvejšem delu jezera, kjer je globina med 70 in 80 cm. Loviti sem začel 17. aprila popoldne, vreme je bilo prijetno in sončno, ne pretoplo. Kljub temu, da sem nekajkrat pred kampanjo ribolovno mesto nahranil z bojliji, me je že okoli 16:30 presenetil prijem. In to kakšen! Posrečilo se mi je ujeti luskinarja, težkega 20.70 kg. Krapov gobček je bil brez enega samega vboda, pomislil sem celo, da je bila riba prvič na trnku. Nisem mogel verjeti, kakšen začetek ribolova sem doživel. Do večera se nato ni dogajalo nič, ponoči pa sem ujel tri krape, ki so tehtali med 8 in 10 kg. Zvečer je pričel pihati neugoden severovzhodni veter, tako da sem bil kar malce jezen, ker nisem prinesel šotorske plinske pečke. Ne maram, da me v šotoru zebe. Dopoldne naslednjega dne sem ujel še 2 krapa, ki sta tehtala okoli 9 kg, popoldne pa sem ostal brez prijema. Isto se je godilo v noči, ki je sledila. Poskušal sem spreminjati dolžino predvrvice, saj sem imel težave s podvodno travo, ki je že poganjala z dna in naredi to ribolovno mesto v naslednjih 2-3 tednih popolnoma nelovno. Poskusi se niso obrestovali in ob poznejši analizi sem le ugotovil, kje sem naredil napako. Kljub želji, da ostanem še en dan, me je mrzlo vreme prisililo, da ribolov prekinem.

Naslednjič sem lovil od 10. do 14. junija, vztrajal sem 4 dni in 4 noči. Izbral sem predel z globino od 2.6 do 2.8 metra. Lovil sem na oddaljenosti približno 115 metrov. Z ribolovom sem začel v petek po službi in prvih 24 ur ostal brez ribe. Ob polnoči sem sicer zabeležil prijem, a se mi je krasen luskinar utrgal tik pred podmetalko. Obljubil sem si, da je bilo zadnjič, ko sem uporabil fluorokarbon v navezi. Naslednje 3 dni sem imel prijeme le ponoči (med 11. in 4. uro zjutraj), potem pa se je vsako jutro začel ples ploščičev in babušk, ki so veselo sesali moje bojlije in se občasno napičili tudi na trnek. Kot zakleto je prav vsako noč deževalo, zato je bil ribolov zelo utrujajoč. Kljub vsemu mi je v teh treh nočeh uspelo ujeti 4 krasne krape, ki so tehtali 16.80, 17 in 19 in 22 kg. Slednji je ribičem že znan, v preteklosti smo ga poimenovali Mrgan. Fotografije kampanje niso najboljše, saj sem imel težave z dežjem in daljincem.

Jesen

Naslednjič sem se na ribolov odpravil med 6. in 8. oktobrom. Lovil sem še precej nižje proti izlivu na globini 3 m. Ribolovno mesto sem želel predhodno nakrmiti z bojliji, a je bilo že pripravljeno, saj sta od srede do sobote na njem lovila mlada Avstrijca. Lovil sem od nedelje do srede, vendar nisem zabeležil velikega uspeha. Ujel sem 6 krapov, ki so tehtali med 6 in 9 kg, najtežji pa 15 kg. To ni ravno slabo, a vseeno sem bil malce slabe volje, saj sem vedel, da sem v izbiri bojlija zgrešil. Odločil sem se, da ribolov ponovim že konec meseca. Lovil sem med nedeljo, 23. oktobra, in sredo, 26. oktobra. Ponovno sem izbral predel s plitvejšo vodo globine od 1.3 do 1.4 m. Temperatura vode je bila med 11 in 12 stopinjami Celzija. Z ribolovom sem začel v nedeljo opoldne, prvi prijem pa sem imel ob 16. uri. Bil je krap, težak okoli 6 kg. Naslednji, ki je bil malo večji, je prijel ob 9. uri zvečer, nato pa sta se dva krapa snela. Bil sem nejevoljen, zato sem okoli polnoči zamenjal obe predvrvici z novima trnkoma in splačalo se je. Ob 6. uri zjutraj sem doživel krasno borbo in kmalu zatem v podmetalki občudoval čudovitega luskinarja. Tehtnica je pokazala 21.6 kg in bil sem presrečen. Tudi ta krap je bil brez vsake pike v gobčku. Še najbolj me je spominjal na tistega, ki sem ga ujel v juniju in ki je tehtal 19 kg. V nadaljevanju kampanje se čez dan ni dogajalo nič. Dopoldne se je razvil jugozahodni veter, ki se je popoldne še okrepil in bil zvečer že zelo močan. Zvečer sem imel prijem vsako uro ali dve. Najtežji krap, ki sem ga uspel ujeti, je tehtal 12 kg. Vmes se je veter spremenil v pravcati vihar. Naprave v bližnjih krajih so kazale sunke do 70 km/h, na nasipu, kjer sem lovil pa je bilo še veliko huje. Še sreča, da sem z dolgimi klini utrdil položaj šotora, sicer bi me odpihnilo. Nisem bil prvi, ki je tam imel težave z močnim vetrom. Že marsikateremu ribiču so zračne mase odnesle ali polomile šotor. Ob 3. uri zjutraj se je veter nenadoma umiril, ob pol petih pa ponovno dobesedno podivjal. Moj »Nash Double« je bil na preizkušnji. Po 7. uri zjutraj sem izkoristil zatišje in hitro pospravil, saj so napovedovali poslabšanje vremena. V dveh dneh in nočeh sem ujel 15 krapov. Zelo zadovoljen sem končal sezono in dokazal, da se da tudi v revirjih, kjer velikih krapov ni na pretek, zabeležiti lep ulov.

Dober prijem vam želim!

Bogdan Vrbnjak

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja